Rambler's Top100

Рождество Христово

Еже по плоти Рождество Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа

Последование благодарственного молебного пения ко Господу Богу на воспоминание избавления Церкве и Державы Российския от нашествия галлов и с ними двадесяти язык, певаемого в день Рождества Спасителя нашего Иисуса Христа или во ин день.

Диакон: Благослови, Владыко.

Иерей возглашает: Слава Святей, и Единосущней, и Животворящей, и Нераздельней Троице, всегда, ныне и присно и во веки веков.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Царю Небесный:

Трисвятое по Отче наш:

Приидите, поклонимся: Трижды.

И начинаем пети пророчество святаго пророка Исаии:

С нами Бог, разумейте языцы и покаряйтеся: Яко с нами Бог.

Чтец: Услышите до последних земли: Яко с нами Бог.

Могущии покаряйтеся: Яко с нами Бог.

Аще бо паки возможете, и паки побеждени будете: Яко с нами Бог.

И иже аще совет совещаваете, разорит Господь: Яко с нами Бог.

И слово, еже аще возглаголете, не пребудет в вас: Яко с нами Бог.

Страха же вашего не убоимся, ниже смутимся: Яко с нами Бог.

Господа же Бога нашего Того освятим, и Той будет нам в страх: Яко с нами Бог.

И аще на Него надеяся буду, будет мне во освящение: Яко с нами Бог.

И уповая буду на Него, и спасуся Им: Яко с нами Бог.

Се аз и дети, яже ми даде Бог: Яко с нами Бог.

Людие ходящии во тьме, видеша свет велий: Яко с нами Бог.

Живущии во стране и сени смертней, свет возсияет на вы: Яко с нами Бог.

Яко Отроча родися нам. Сын, и дадеся нам: Яко с нами Бог.

Егоже начальство бысть на раме Его: Яко с нами Бог.

И мира Его несть предела: Яко с нами Бог.

И нарицается имя Его, велика совета Ангел: Яко с нами Бог.

Чуден Советник: Яко с нами Бог.

Бог крепок. Властитель, Начальник мира: Яко с нами Бог.

Отец будущаго века: Яко с нами Бог.

С нами Бог, разумейте языцы и покаряйтеся: Яко с нами Бог.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу:

С нами Бог, разумейте языцы и покаряйтеся: Яко с нами Бог.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

С нами Бог, разумейте языцы и покаряйтеся: Яко с нами Бог.

Чтец: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. Трижды.

Диакон: Миром Господу помолимся: до прошения: О плавающих:

К обычным прошениям присоединяем особая:

О еже исправитися молитве нашей сей, яко кадилу пред Спасителем нашим Богом, и приятися сей жертве сердец и устен, исповедающихся Господеви в день спасения, услышавшему нас в день печали, Господу помолимся.

О еже непреобориму и победительну всегда над враги Отечеству быти, и мир и славу утвердити в земли нашей, Господу помолимся.

О еже даровати нам благодать от ныне и до века верою и любовию возвещати спасение и силу и Царство Бога нашего и область Христа Его, подавшему стране нашей силу и воздавшему нам радость спасения Своего, Господу помолимся.

О избавитися нам:

Заступи, спаси, помилуй:

Пресвятую, Пречистую:

Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава:

Посем, Бог Господь, и явися нам: со стихами.

Тропарь, глас 4:

Благодарни суще, недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих на нас бывших, славяще Тя, хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю, Спасе наш, слава Тебе.

Слава, тропарь, глас 1:

Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победы православным христианом на сопротивныя даруя и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

И ныне, Богородичен, глас 8:

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, но, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Диакон: Вонмем.

Иерей: Мир всем.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость.

Пророчества Исаиина чтение.

Вонмем.

[Ис. 14; 13–17, 24–27.]

Тако глаголет Господь на царя Вавилонска: ты рекл еси во уме твоем: на небо взыду, выше звезд небесных поставлю престол мой, сяду на горе высоце, на горах высоких, яже к северу,

Так говорит Господь царю Вавилонскому: ты говорил в сердце своем: «взойду на небо, выше звезд Божиих вознесу престол мой и сяду на горе в сонме богов, на краю севера;

взыду выше облак, буду подобен Вышнему.

взойду на высоты облачные, буду подобен Всевышнему».

Ныне же во ад снидеши, и во основания земли.

Но ты низвержен в ад, в глубины преисподней.

Видевшии тя удивятся о тебе и рекут: сей человек раздражаяй землю, потрясаяй цари,

Видящие тебя всматриваются в тебя, размышляют о тебе: «тот ли это человек, который колебал землю, потрясал царства,

положивый вселенную всю пусту и грады ея разсыпа, плененых не разреши.

вселенную сделал пустынею и разрушал города ее, пленников своих не отпускал домой?»

Сия глаголет Господь Саваоф: якоже глаголах, тако будет, и якоже совещах, тако пребудет,

С клятвою говорит Господь Саваоф: как Я помыслил, так и будет; как Я определил, так и состоится,

еже погубити ассириан на земли Моей, и на горах Моих, и будут в попрание и отымется от них ярем их, и слава их от рамен их отымется.

чтобы сокрушить Ассура в земле Моей и растоптать его на горах Моих; и спадет с них ярмо его, и снимется бремя его с рамен их.

Сей совет, егоже совеща Господь на всю вселенную, и сия рука на вся языки вселенныя.

Таково определение, постановленное о всей земле, и вот рука, простертая на все народы,

Яже бо Бог Святый совеща, кто разорит? И руку Его высокую кто отвратит?

ибо Господь Саваоф определил, и кто может отменить это? рука Его простерта, — и кто отвратит ее?

Прокимен, глас 7: Кто бог велий, яко Бог наш? Ты еси Бог, творяй чудеса.

Стих: Сказал еси в людех силу Твою.

Стих: Рех: ныне начах, сия измена десницы Вышняго.

Стих: Помянух дела Господня, яко помяну от начала чудеса Твоя.

И паки: Кто Бог велий:

Ко Евреем послания святаго апостола Павла чтение.

Диакон: Вонмем.

[Евр. 11, 32–34; 12, 1–2.]

Братие, не достанет ми повествующу времени о Гедеоне, Вараце же и Сампсоне, и Иеффаи, о Давиде же и Самуиле, и о других пророцех,

Братья, недостанет мне времени, чтобы повествовать о Гедеоне, о Вараке, о Самсоне и Иеффае, о Давиде, Самуиле и (других) пророках,

иже верою победиша царствия, содеяша правду, получиша обетования, заградиша уста львов,

которые верою побеждали царства, творили правду, получали обетования, заграждали уста львов,

угасиша силу огненную, избегоша острея меча, возмогоша о немощи, быша крепцы во бранех, обратиша в бегство полки чуждих.

угашали силу огня, избегали острия меча, укреплялись от немощи, были крепки на войне, прогоняли полки чужих;

Темже убо и мы, толик имуще облежащ нас облак свидетелей, гордость всяку отложше, и удобь обстоятельный грех, терпением да течем на предлежащий нам подвиг,

Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще,

взирающе на начальника веры и совершителя Иисуса.

взирая на начальника и совершителя веры Иисуса.

Иерей: Мир ти.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость.

Чтец: Аллилуиа, глас 7: Господь крепость людем Своим даст. Господь благословит люди Своя миром. Стих: Принесите Господеви, сынове Божии, принесите Господеви славу и честь.

Таже Евангелие от Матфея, зачало 98-99 (сборное).

[Мф. 24, 6–8, 21–22.]

Рече Господь Своим учеником: услышати имате брани и слышания бранем. Зрите, не ужасайтеся, подобает бо всем сим быти, но не тогда есть кончина.

Сказал Господь Своим ученикам: услышите о войнах и о военных слухах. Смотрите, не ужасайтесь, ибо надлежит всему тому быть, но это еще не конец:

Востанет бо язык на язык и царство на царство, и будут глади и пагубы, и тpуси по местом.

ибо восстанет народ на народ, и царство на царство; и будут глады, моры и землетрясения по местам;

Вся же сия начало болезнем.

всё же это — начало болезней.

Будет бо тогда скорбь велия, якова же не была от начала мира доселе, ниже имать быти.

Ибо тогда будет великая скорбь, какой не было от начала мира доныне, и не будет.

И аще не быша прекратилися дние оны, не бы убо спаслася всяка плоть. Избранных же ради прекратятся дние оны.

И если бы не сократились те дни, то не спаслась бы никакая плоть; но ради избранных сократятся те дни.

По Евангелии ектения: Рцем вси:

По Еще молимся о богохранимей стране нашей: присоединяем прошения особая:

Еще молимся, о еже прияти Господу Спасителю нашему исповедание и благодарение нас, недостойных рабов Своих, яко не по беззаконием нашим сотворил есть нам, ниже по грехом нашим воздал есть нам, но и в годину искушения, пришедшаго на Отечество наше и на всю вселенную, избавил ны есть, и внегда, обышедше, обыдоша нас врази наши, явил есть нам спасение Свое.

Сам и ныне, Господи Сил! За еже разрушити Тебе врага и местника и спасти и прославити державу Российскую и Церковь утвердити, якоже из уст младенец, от всех нас угодныя Тебе соверши хвалы, души наша во спасение Твое исчезающия, яко всесожжение приими, глас радости нашея услыши и во предняя, усердно молимтися, от дней печали помилуй.

Еще молимся о победоносных вождех и воинех наших, и о всех ревнителех веры и правды в годину искушения души своя за братию свою положивших, яко да даст им Царь славы в день праведнаго Своего воздаяния живот вечный и венцы нетления, нас же всех в их дусе и вере и единомыслии утвердит.

Возглас: Услыши ны, Боже, Спасителю наш:

Хор: Аминь.

Диакон: Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Иерей же со всею церковию со всяким вниманием и умилением глаголет молитву сию велегласно:

Ты, Господи Боже, Щедрый и Милостивый, Долготерпеливый и Многомилостивый и Истинный и правду храняй и творяй милость в тысящи, отъемляй беззакония и неправды и грехи на время мало оставль нас, милостию велиею помиловал еси и, посетив жезлом неправды наша, яко щедрит отец сыны, тако ущедрил еси нас, призрел бо еси на скорбь нашу и на потребление царствующаго града Москвы, в немже от лет древних призвася имя Твое и на моления наша, яже не на наша правды уповающе, повергохом пред Тобою, но на щедроты Твоя многия. Господи, и дал еси нам хребет нечестивых сопостатов, благочестивое же воинство наше венчал еси оружием благоволения Твоего, да от лица его, исчезающе, исчезнут, яко дым врази Твои, любящии же Тебе возсияют, яко восток солнца в силе своей. Видехом, Господи, видехом, и вси языцы видеша в нас, яко Ты еси Бог и несть разве Тебе, Ты убиеши и жити сотвориши, поразиши и исцелиши и несть, иже измет от руку Твоею. Темже утвердися сердце наше в Господе нашем, вознесеся рог наш в Бозе нашем, возвеселихомся о спасении Твоем. Благодарим Тя, Господи, яко наказуя, наказал еси ны вмале, да не смерти во веки предаси нас. Даждь нам, Господи, память сего славнаго Твоего посещения твердо и непрестанно имети в себе, яко да в Тебе утверждены сыновним страхом и верою и любовию и Твоею крепостию ограждении выну, якоже днесь, поем и славословим имя святое Твое.

Утверди благословение Твое на державе Российстей и Дух Твой Благий да почиет на ней выну. Подаждь пастырем Церкве Русския святыню, правителем суд и правду, народу мир и тишину, законам силу и вере преспеяние. О, Премилосердный Господи, пробави милость Твою, ведущим Тя, но непщующим Тебе явлен буди, еще же и врагов наших сердца к Тебе обрати и всем языком и племеном во Единем Истиннем Христе Твоем познан буди, да от восток солнца до запад всеми убо языки, единем же сердцем вси языцы восклицают Тебе гласом радования и возглашает велиим гласом:

И возглашает велиим гласом:

Слава Тебе, Богу, Спасителю всех во веки веков.

Лик: Аминь.

Диакон: Премудрость.

Лик: Честнейшую Херувим:

Слава, и ныне: Господи, помилуй. Трижды. Благослови. И глаголется отпуст обычный.

Диакон же возглашает многолетие Патриарху, властем и народу.

Таже: Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшему рабу Твоему императору Александру Первому и всем вождем и воином на поли брани жизнь свою за державу Российскую положившим, и сотвори им вечную память.

Лик: Вечная память. Трижды.

Таже: Христолюбивому Всероссийскому победоносному воинству, многая лета.

Лик: Многая лета. Трижды.

И абие песнь святаго Амвросия, епископа Медиоланскаго:

Тебе Бога хвалим, Тебе Господа исповедуем, Тебе Превечнаго Отца вся земля величает. Тебе вси ангели, Тебе небеса, и вся силы, Тебе херувимы и серафимы непрестанными гласы взывают: Свят, Свят, Свят Господь Бог Саваоф, полны суть небеса и земля величества славы Твоея. Тебе преславный апостольский лик, Тебе пророческое хвалебное число, Тебе хвалит пресветлое мученическое воинство. Тебе по всей вселенней исповедует Святая Церковь, Отца непостижимаго величества: покланяемаго Твоего Истиннаго и Единороднаго Сына, и Святаго Утешителя Духа. Ты Царю славы, Христе: Ты Отца присносущный Сын еси. Ты ко избавлению приемля человека, не возгнушался еси девическаго чрева. Ты, одолев смерти жало, отверзл еси верующим Царство Небесное. Ты одесную Бога седиши во славе Отчей, Судия приити веришися. Тебе убо просим, помози рабом Твоим, ихже честною кровию искупил еси: сподоби со святыми Твоими в вечной славе Твоей царствовати. Спаси люди Твоя Господи, и благослови достояние Твое, исправи я, и вознеси их во веки: во вся дни благословим Тебе, и восхвалим имя Твое во век, и во век века. Сподоби Господи, в день сей без греха сохранитися нам: помилуй нас Господи, помилуй нас, буди милость Твоя Господи на нас, якоже уповахом на Тя. На Тя Господи, уповахом, да не постыдимся во веки, аминь.

Певаему же многолетию, начинается звон и бывает по уставу.

    Rambler's Top100