Rambler's Top100
   

Неделя святых праотцев


ГлавнаяПраздникиНеделя святых праотцев

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя святых праотцев


На Утрени,

на Бог Господь, тропарь воскресен, дважды, глас 3:

Да веселятся небесная, да радуются земная: яко сотвори державу мышцею Своею Господь, попра смертию смерть, Первенец мертвых бысть, из чрева адова избави нас, и подаде мирови велию милость.

Слава, и ныне, праотцев. Глас 2.

Верою праотцы оправдал еси, от язык теми предобручивый Церковь, хвалятся в славе святии, яко от семене их есть плод благославен, без семене Рождшая Тя. Тех молитвами, Христе Боже, помилуй нас.

По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 3:

Христос от мертвых воста, начаток усопших: перворожден твари, и Содетель всех бывших, истлевшее естество рода нашего в Себе Самом обнови. Не ктому смерте обладаеши: ибо всех Владыка державу твою разруши.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

Плотию смерти вкусив Господи, горесть смерти пресекл еси востанием Твоим, и человека на ню укрепил еси, первыя клятвы одоление призывая: защитниче жизни нашея Господи, слава Тебе.

Слава, и ныне, Богородичен: Красоте девства Твоего, и пресветлой чистоте Твоей, Гавриил удивився, вопияше Ти Богородице: кую Ти похвалу принесу достойную? что же возыменую Тя? недоумеваю и ужасаюся. Темже яко повелен бых, вопию Ти: радуйся Благодатная.

По 2-м стихословии, седальны воскресны, глас 3.
Подобен: К
расоте девства:

Неизменнаго Божества, и вольныя страсти Твоея Господи, ужасся ад, в себе рыдаше: трепещу плоти нетленныя ипостаси {плотскаго неистлевша состава}, вижду Невидимаго, тайно борюща мя. Темже и ихже держу, зовут: слава Христе Воскресению Твоему.

Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

Непостижимое распятия, и несказанное востания богословствуем вернии, таинство неизреченное: днесь бо смерть и ад пленися, род же человеческий в нетление облечеся. Тем благодаряще вопием Ти: слава Христе востанию Твоему.

Слава, и ныне, Богородичен: Непостижимаго и неописаннаго, единосущнаго Отцу и Духови, во утробу Твою тайно вместила еси Богородице, едино и несмесно от Троицы Божество: познахом Рождество Твое {едину и неслиянну Троицы силу познахом Рождеством Твоим} в мире славити. Темже и благодарственно вопием Ти: радуйся Благодатная.

И чтение. Таже полиелей, и тропари: Ангельский собор, и ипакои гласа, глас 3:

Удивляя видением, орошая глаголании, блистаяйся ангел мироносицам глаголаше: что Живаго ищете во гробе? воста истощивый гробы. Тли Пременителя разумейте непременнаго. Рцыте Богови: коль страшна дела Твоя, яко род спасл еси человеческий!

И праотцев седален. Глас 8:
Подобен: П
ремудрости:

Авраама, Исаака же и Иакова восхвалим вси песненно: Давида кроткаго, Иисуса, и дванадесять патриархи, купно с треми юношами, угасившими огненный пламень силою духовною: радуйтеся, вопиюще к ним, прелесть доблественне обличивше царя безумнаго, и Христу молитеся, согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память вашу. [Дважды.]

Слава, и ныне, Богородичен:

Благодарственное похваление должно, якоже вдовица оная два лепта, приношу Тебе, Владычице, о всех дарованиих Твоих: Ты бо явилася еси покров купно и помощь, напастей и скорбей присно мя изымающи. Темже яко от среды горящия пещи избавлься оскорбляющих мя, от сердца взываю Тебе: Богородице, помози ми, молящи Христа Бога, согрешений оставление дати мне, Тя бо имею надежду раб Твой.

Степенна, глас 3. Антифон 1-й, повторяюще поем:

Плен Сионь Ты изъял еси от Вавилона: и мене от страстей к животу привлецы Слове.

В юг сеющии слезами божественными, жнут класы радостию присноживотия.

Слава: Святому Духу всякое благодарие, якоже Отцу и Сыну сооблистает, в Немже вся живут и движутся.

И ныне, тойже.

Антифон 2-й:

Аще не Господь созиждет дом добродетелей, всуе труждаемся: душу же покрывающу, никтоже наш разорит град.

Плода чревна духом сынотвореное Тебе Христу якоже и Отцу, святии всегда суть.

Слава: Святым Духом прозрится всякая святыня, премудрость: осуществует бо всякую тварь: Тому послужим, Бог бо, яко Отцу же и Слову.

И ныне, тойже.

Антифон 3-й:

Боящиися Господа блажени, в пути ходяще заповедей: снедят бо животное всеплодие.

Окрест трапезы Твоея возвеселися, зря Твоя Пастыреначальниче исчадия, носяща ветви благоделания.

Слава: Святым Духом всякое богатство славы, от Негоже благодать, и живот всякой твари: со Отцем бо воспеваемь есть, и с Словом.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 3: Рцыте во языцех, яко Господь воцарися, небо исправи вселенную, яже не подвижится. Стих: Воспойте Господеви песнь нову.

Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его:

Евангелие воскресно 6, от Луки, зачало 114. [Лк. 24, 36—53.]

Во время оно, воскрес Иисус от мертвых, ста посреде ученик Своих, и глагола им: мир вам.

Во время оно, когда Иисус воскрес из мертвых, стал посреди учеников Своих и сказал им: мир вам.

Убоявшеся же и пристрашни бывше, мняху дух видети:

Они, смутившись и испугавшись, подумали, что видят духа.

И рече им: что смущени есте? и почто помышления входят в сердца ваша?

Но Он сказал им: что смущаетесь, и для чего такие мысли входят в сердца ваши?

Видите руце Мои и нозе Мои, яко Сам Аз есмь: осяжите Мя и видите: яко дух плоти и кости не имать, якоже Мене видите имуща.

Посмотрите на руки Мои и на ноги Мои; это Я Сам; осяжите Меня и рассмотри'те; ибо дух плоти и костей не имеет, как видите у Меня.

И сие рек, показа им руце и нозе.

И, сказав это, показал им руки и ноги.

Еще же неверующим им от радости и чудящимся, рече им: имате ли что снедно зде?

Когда же они от радости еще не верили и дивились, Он сказал им: есть ли у вас здесь какая пища?

Они же даша Ему рыбы печены часть и от пчел сот.

Они подали Ему часть печеной рыбы и сотового меда.

И взем пред ними яде,

И, взяв, ел пред ними.

Рече же им: сия суть словеса, яже глаголах к вам еще сый с вами, яко подобает скончатися всем написанным в законе Моисеове и пророцех и псалмех о Мне.

И сказал им: вот то, о чем Я вам говорил, еще быв с вами, что надлежит исполниться всему, написанному о Мне в законе Моисеевом и в пророках и псалмах.

Тогда отверзе им ум разумети Писания

Тогда отверз им ум к уразумению Писаний.

И рече им, яко тако писано есть, и тако подобаше пострадати Христу и воскреснути от мертвых в третий день,

И сказал им: так написано, и так надлежало пострадать Христу, и воскреснуть из мертвых в третий день,

И проповедатися во имя Его покаянию и отпущению грехов во всех языцех, наченше от Иерусалима:

И проповедану быть во имя Его покаянию и прощению грехов во всех народах, начиная с Иерусалима.

Вы же есте свидетелие сим:

Вы же свидетели сему.

И се, Аз послю обетование Отца Моего на вы: вы же седите во граде Иерусалимсте, дондеже облечетеся силою свыше.

И Я пошлю обетование Отца Моего на вас; вы же оставайтесь в городе Иерусалиме, доколе не облечетесь силою свыше.

Извед же их вон до Вифании и воздвиг руце Свои, (и) благослови их.

И вывел их вон из города до Вифании и, подняв руки Свои, благословил их.

И бысть егда благословляше их, отступи от них и возношашеся на небо.

И, когда благословлял их, стал отдаляться от них и возноситься на небо.

И тии поклонишася Ему и возвратишася во Иерусалим с радостию великою:

Они поклонились Ему и возвратились в Иерусалим с великою радостью.

И бяху выну в церкви, хваляще и благословяще Бога. Аминь.

И пребывали всегда в храме, прославляя и благословляя Бога. Аминь.

И прочее по ряду. Воскресение Христово: псалом 50.

Каноны три: Воскресен со ирмосом на 4: И святых триех отроков на 4: И праотцев на 6.

Канон воскресен. Глас 3.

Песнь 1.

Ирмос: Воды древле, манием Божественным, во едино сонмище совокупивый, и разделивый море Израильтеским людем, Сей Бог наш, препрославлен есть: Тому единому поим, яко прославися.

Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.

Иже землю осудив, преступльшему потом изнести плода терние {пота изнести плод терния}, от терния венец из руки законопреступныя, Сей Бог наш, плотски приемый, клятву разрушил есть: яко прославися.

Победитель и одолетель смерти, иже смерти убоявся, явися: страстную бо плоть одушевленную прием, Сей Бог наш, и брався с мучителем, вся совоскреси: яко прославися.

Богородичен: Истинную Богородицу вси языцы славят Тя, без семене рождшую: сошед бо во утробу освященную Твою, Сей Бог наш, еже по нам осуществовася, Бог же и Человек из Тебе родися.

Канон святых триех отроков, [егоже краестрочие: Три отроки пою, и Даниила великаго.]

Творение Феофаново. Глас 8.

Песнь 1.

Ирмос: Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, Израильтянин вопияше: избавителю и Богу нашему поим.

Безначальное Слово из Отца, прежде всех веков рожденно Боголепно, в пещи юношам образно видено бывше прославим.

Глаголы мучителя злочестиваго, благороднии отроцы оплевавше терпеливно, снедьми беззаконных осквернитися халдейски не восхотеша.

Питастеся убо словом душевне, снедьми же саморасленными плотски, паче питающихся дебелыми снедьми, царю краснейши лицы явистеся.

Богородичен: Яд змиин в слухи горько излиявшийся Евины, яже из Давида возрастшая Отроковице исцеляеши, Избавителя рождши.

Канон святых праотцев, [егоже краестрочие: Отцем хвалу в лепоту ныне приношаю.]

Творение Иосифово. Глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Христос раждается, славите: Христос с Небес, срящите: Христос на земли, возноситеся. пойте Господеви вся земля, и веселием воспойте, людие, яко прославися.

Отцем пение принесем, прежде закона и в законе возсиявшим, и из Девы возсиявшему Господу и Владыце волею правою угодившим, и незаходимаго просвещения ныне наслаждающимся.

Адама перваго почтим, рукою почтеннаго Зиждителя, и всех нас праотца уже бывшаго, и в скиниях небесных со всеми избранными почивающа.

Авеля дары принесшаго душею благороднейшею, прият всех Бог и Господь: сего же паки скверноубийственною рукою умерщвлена, принесе к свету, яко Божественна мученика.

Богородичен: Речение Божественных услышим вопиющих Христово явление: се бо в вертепе раждается из Отроковицы неискусомужныя, Егоже страшное рождество провозвещает звездословцем звезда явльшаяся.

Катавасиа: Христос раждается:

Песнь 3.

Ирмос: Иже от не сущих вся приведый, Словом созидаемая, совершаемая Духом, Вседержителю Вышний, в любви Твоей утверди мене.

Крестом Твоим постыдеся нечестивый, содела бо яму, юже ископа, впаде: смиренных же вознесеся Христе рог, во Твоем Воскресении.

Благочестия проповедание языком, яко вода покры моря Человеколюбче: воскрес бо от гроба, Троический открыл еси свет.

Богородичен: Преславная глаголана быша о Тебе, граде одушевленный присно Царствующаго: Тобою бо Владычице, сущим на земли Бог спожил есть.

Ин.

Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Разум стяжавше богонаученный, Владыко, отроцы Давидовы, законы отеческия богомудренно соблюдоша.

Огнь не опали чистейшая телеса благочестивых, постом бо душепитательным напаяхуся.

Хвалу всемирную и многопетую поют отроцы трие, посреде пещи чудно орошаеми.

Богородичен: Да рождество, Владыко, из девствующаго телесе покажеши нам, спасаеши в пещи девствующая телеса.

Ин.

Ирмос: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну, и в последняя от Девы воплощенному безсеменно Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, Свят еси, Господи.

Поется в мире Сифово к Зиждителю разжжение: ибо в непорочнем жительстве и душевней любви, Тому истинно угоди: ныне во стране живых вопиет: Свят еси, Господи.

Усты и языком и сердцем Енос чудный, призвати богомудренно Владыку всех и Бога, надеяшеся в Дусе: и благоугодно пожив на земли, славу восприят.

Священнословии священными Еноха ублажим, благоугодив бо Господу преставился в славе, явився лучши смерти, якоже писася: имже Божий быв раб искреннейший.

Богородичен: Ныне чаяние языков от Девы предгрядет, и Вифлеем заключенный отверзает светло Едема, Слово воплощаемое приемля, и в яслех плотию возлегшаго.

Катавасиа: Прежде век:

Ипакои, глас 2:

В росу детем огнь прелагашеся, плач в радость женам пременяшеся, ангел бо во обоих служаше чудесех: овым убо во упокоение претворивый пещь, сим же воскресение возвестивый тридневное, начальниче жизни нашея, Господи, слава Тебе. [Единожды.]

Песнь 4.

Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь Господи, Единороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси. Темже Ти зовем благодаряще: слава силе Твоей Господи.

Язвы Христе, и раны милостивно подъял еси, досаду по ланитома ударений терпя, и долготерпеливне оплевания нося, имиже соделал еси мне спасение: слава силе Твоей Господи.

Телом смертным Животе, смерти причастился еси, страсти ради нищих, и воздыхания убогих Твоих: и растлив тлеющаго {растлившаго} препрославленне, всех совоскресил еси, яко прославися.

Богородичен: Помяни Христе, еже стяжал еси стадо страстию Твоею: препрославленныя Твоея Матере милостивныя мольбы прием, и посетив озлобленное, избави силою Твоею Господи.

Ин.

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.

Даниил мудрейший, божественне умом просвещаемь, сония разреши самодержцев, Божественною благодатию.

Облистает чудесы еже в пещи отроков страдание, мучителя бо уловиша к познанию Твоему, Всесильне.

Согласия органы, и мусикии песни всесличныя, доблественных не привлекоша, и златому образу не подклониша.

Богородичен: Песньми, Всепетая, иже в Вавилоне дети почитают Сына Твоего Пребожественнаго, Егоже в пещи познаша.

Ин.

Ирмос: Жезл из корене Иессеова, и цвет от него, Христе, от Девы прозябл еси, из горы хвальный приосененныя чащи, пришел еси воплощься, от неискусомужныя невещественный и Боже: слава силе Твоей, Господи.

Хвалу принесем Богу, чтуще песньми Ноя, воистинну суща праведнаго: во всех бо заповедех Божественных украшаемь явися, Христу благоугодив. Емуже песнопоем вернии: слава силе Твоей, Господи.

Видев твое Бог благородное нрава, и простое, и по всему Ноя совершенна, втораго мира яве началовожда тя показует, спасшаго Тому всякаго рода, от потопа чувственнаго семя, якоже Сам повеле.

Ноя сохраньшаго Божий закон невредимь, и обретшася тогда праведна в роде своем, и древяным спасша древле ковчегом безсловесных роды, повелением Вседетельным, песньми благочестно ублажим.

Вино умиления нам точит чтущим тя, Ное блаженне, память твоя, веселящее и души и сердца всегда, чисте блажащих нравы твоя честныя, и жительство божественное.

Богородичен: Ныне избавление наше в яслех возлегает, и пеленами повивается якоже Младенец, и волсви восточнии царие приходят, сего яко Бога и Царя рождшагося от Чистыя, видети и поклонитися с дары верно.

Катавасиа: Жезл из корене:

Песнь 5.

Ирмос: К Тебе утренюю всех Творцу, преимущему всяк ум мирови, зане свет повеления Твоя: в нихже настави мя.

Судии неправедному, еврейскою завистию предан быв Всевидче, и всей праведне судяй земли, Адама древняго избавил еси осуждения.

Твой мир Церквам Твоим Христе, непобедимою силою Креста Твоего, из мертвых воскресый подаждь, и спаси души наша.

Богородичен: Скиниа святая, и пространнейши небес, яко иже во всей твари невместимаго Слова Божия приемши, едина явилася еси Приснодево.

Ин.

Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? Но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Научившеся закону, Спасе, не отвергошася Твои угодницы, Даниил великий с треми юношами богомудрыми: но крепость приемше от Тебе Благодетеля, мучителей мужески победиша.

Мысленно научашеся Даниил, Человеколюбче, Твоим тайнам: на облаце бо яко Сына Тя Человеча грядуща, языков всех яко Судию и Царя, зряше ума чистотою.

Украсися, о дети, паче камене сапфира ваше совокупление, яко заря златая благочестия ревностию распальшеся, ходяще радостно в пещи, и собирающе ликование всемирное.

Богородичен: Даниил тя, Дево, гору прописа яве божественный, трие же отроцы видевше пламень орошающь, Твое Божественное Рождество песнопесненно восхваляют, яко Спаса и Зиждителя, и Господа.

Ин.

Ирмос: Бог сый мира, Отец щедрот, великаго совета Твоего Ангела, мир подавающа послал еси нам: тем Богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Хвалами божественными да почтится Сим, отеческое благословение приплодив: и пред Богом благоугоден явлься к праотеческим ликом причтеся, и во стране живых радостно почивает.

Видети сподобися яко друг Божий, Авраам день Зиждителя своего, и исполнь бывает радости духовныя: сего убо ума правостию чтуще ублажим вси, яко Христова божественна праотца.

Видел еси якоже есть мощно человеку видети Троицу, и Тую угостил еси яко друг присный, преблаженне Аврааме: темже мзду приял еси страннаго гощения, еже быти тебе безчисленных языков отцу верою.

Богородичен: Полный истощавается плотию нас ради, и начало Безначальный приемлет: обнищавает же богатый, и Слово сый Бог, во яслех безсловесных возлежит яко Младенец, воззвание всех сущих от века соделовая.

Катавасиа: Бог сый мира:

Песнь 6.

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой: но прострый Владыко высокую Твою мышцу, яко Петра мя Управителю спаси.

Бездна милости и щедрот обыде мя, благоутробным снитием Твоим: воплощься бо Владыко, и быв в рабии зраце обожил еси, с Собою сопрославив.

Умерщвление подъят умертвитель, умерщвленаго оживленно видя: Твоего Воскресения сии суть Христе образы, и страсти Твоея пречистыя победительная.

Богородичен: Пречистая, Яже едина Создателю и человеком, паче ума исходатаившая, Сына Твоего милостива прегрешшим рабом Твоим, и поборника быти, помолися.

Ин.

Ирмос: Бездна грехов, и прегрешений буря мя смущает, и во глубину нужднаго реет мя отчаяния: но Твою крепкую руку мне простри яко Петрови, о Управителю! И спаси.

Обладавше душевными страстьми силою слова, страны язык халдейских властели бысте: весть бо добродетель честь даровати стяжавшим ю, о Давидовы мудрии внуцы!

В мертвость Даниил живоносную одеявся древле, яко Бога халдеем злочестивно мнимаго, убивает снедию змия злейшаго: священники же злочестивыя мудре убил есть.

Богородичен: Милостива ми Судию Сына Твоего, Богородице Дево, Твоими молитвами быти в день суда, избавителя же лютых, Мати умоли: на Тя бо едину надежду мою возлагаю.

Ин.

Ирмос: Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият: в Деву же всельшееся Слово, и плоть приемшее, пройде сохраньшее нетленну, егоже бо не пострада истления, рождшую сохрани неврежденну.

Образ Христовы страсти был еси яве, Исааче преблаженне, возводимь отчим благопокорением еже закалатися. Сего ради ублажился еси, и раб Божий воистинну явился еси ближний, со всеми праведными вселяяся.

Явися Иаков угодник вернейший всех Бога: темже и брася со ангелом, ум зря Бога наречеся, и спя Божественную лествицу виде, на нейже Бог утверждашеся, плотию обложивыйся за благостыню.

Любя Иосиф ко отцу благопокорение, в ров ввержен, продадеся во образ закланнаго, и в рове положеннаго Христа: пшеницодавец же Египта бысть, целомудр быв и праведен, царь же страстей истиннейший.

Богородичен: Младо на земли Отроча познавается, сый со Отцем присно и Духом, пеленами же повивается, Иже землю повиваяй мглою яве, и в яслех безсловесных возлежит. Сего ныне предпразднуим радующеся безсеменное рождество.

Катавасиа: Из утробы Иону:

Кондак, глас 6:

Рукописаннаго образа не почетше, но неописанным Существом защитившеся, треблаженнии, в подвизе огня прославистеся: среде же пламене нестерпимаго стояще, Бога призвасте: ускори, о Щедрый! и потщися яко милостив в помощь нашу, яко можеши хотяй.

Икос: Простри Твою руку, еюже древле прияша искушение египтяне борющии, и еврее боримии. Не остави нас, да не пожрет нас смерть жаждущая нас, и сатана ненавидяй нас: но приближися нам, и пощади души наша, якоже пощадил еси иногда отроки Твоя сущия в Вавилоне, непрестанно славящия Тя, и вверженныя Тебе ради в пещь, и от сея вопиющия Ти: ускори Щедрый, и потщися яко милостив на помощь нашу яко можеши хотяй.

Песнь 7.

Ирмос: Якоже древле благочестивыя три отроки оросил еси в пламени халдейстем, светлым Божества огнем и нас озари, благословен еси, взывающия, Боже отец наших.

Раздрася церковная светлая катапетасма {завеса}, в распятии Содетеля, сокровенную в Писании являющи верным истину, благословен еси, зовущим, Боже отец наших.

Прободенным Твоим ребром, каплями Боготочныя животворящия крове Христе, смотрительно каплющия на землю, сущих от земли возсоздал еси, благословен еси, зовущих, Боже отец наших.

Троичен: Духа Благаго со Отцем прославим, и с Сыном Единородным, Едино в Триех вернии чтуще начало, и едино Божество: благословен еси, зовуще, Боже отец наших.

Ин.

Ирмос: Отроцы благочестивии в Вавилоне образу златому не поклонишася, но посреде пещи огненныя орошаеми, песнь воспеваху глаголюще: превозносимый отцев и нас, Боже, благословен еси.

Глас боголюбезен пояшеся из среды огня Вседержителю: Азариа бо божественный лик составив, песнь воспевая глаголаше: благословен Бог отец наших.

Цевница юношей богословствует всех Бога и Вседержителя, тем в пещи ясно явльшагося, и песнь воспеваху глаголюще: благословен Бог отец наших.

Три в пещь вверженныя видев царь, яко узре четвертаго вид, Сына пронарече Божия, и всем возопи: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Имея просвещен Божественною зарею ум, Данииле богоблаженне, Девы Рождество яве предвидел еси, таинственными образы образуемо: благословен, вопия, Бог отец наших.

Ин.

Ирмос: Отроцы благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшеся, но посреди пламене стояще пояху: отцев Боже, благословен еси.

Да воспоется Ананиа, Азариа, Мисаил с Даниилом, пещь угасивше огненную, и львов обуздавше стремления, и Христу согласно поюще: отцев Боже, благословен еси.

Законно пострадав в напастех, и неослабных скорбех, угодник наречеся Иов Божий, всеистиннейший, кроток, незлобив, прав, совершен, непорочен, вопия: отцев Боже, благословен еси.

Верою Моисеа, Аарона же, и Ора почтим, восхваляюще Иисуса, и Левию священнейшаго, Гедеона же и Сампсона, и взываем: отцев Боже, благословен еси.

Богородичен: Се якоже прорече пророк, во чреве зача Неискусобрачная Бога, и родити яве идет в вертепе Вифлеемле. Емуже вси поем: отцев Боже, благословен еси.

Катавасиа: Отроцы благочестию:

Песнь 8.

Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, богочестия предстояше юноши, пламенем же невреждени, божественную песнь пояху: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Раздрася церковная светлость, егда Крест Твой водрузися на лобнем, и тварь преклоняшеся страхом, воспевающи: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.

Воскресл еси Христе из гроба, и падшаго прельщением, Древом исправил еси Божественною силою, зовуща и глаголюща: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.

Богородичен: Храм Божий явилася еси вместилище одушевленное, и ковчег: Творца бо человеком, Богородительнице Пречистая, примирила еси, и достойно вся дела поем Тя, и превозносим во вся веки.

Ин.

Ирмос: Седмерицею пещь, халдейский мучитель, Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Авраамово благородие сохранити тщащеся, свойственное к нему стяжасте основание веры, и надежды преподобнии, терпение и напастем пождание, вопиюще: благословите священницы Владыку, людие превозносите Его во веки.

Яко светила просиявше, и землю онебесивше, и благочестия просвещением осиявшеся, всемирное составльше ликостояние, поют от напастей спасшему Владыце: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Юношески погасивше распалимую пещь, и львов челюсти заграждше, Давидовы внуцы ныне радующеся поют Тя благодетеля Царя всех: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Богородичен: Тайнонаучает, Пречистая, Даниил мудрейший, и предживописуют отроцы трие Рождество Твое богомудреннии, образы зряще из утробы Твоея прошедшаго несказанно. Егоже дети благословят, священницы воспевают, людие превозносят во вся веки.

Ин.

Ирмос: Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ: не бо яже прият палит юныя, яко ниже огнь Божества Девы, в нюже вниде утробу. Тем воспевающе воспоем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Днесь сущих от века божественную память совершаем честных отец, Адама, Авеля же, Сифа, и Ноа, и Еноса, и Еноха и Авраама, Мелхиседека, и Иова, Исаака, и вернаго Иакова. да благословит тварь, вопиющи, Господа, и превозносит во вся веки.

Полк богокрасный божественных отец да восхвалим, Варака, и Нафана, и Елеазара, Иосию, и Давида, Иеффая, Самуила же, предняя зряща честне, и взывающа: да благословит тварь вся Господа, и превозносит Его во веки.

Похвалу песнопесненно да принесем Божиим пророком, восхваляюще Иосию, и Михеа, Софониа, и Аввакума: Захарию, и Иону: Аггеа же и Аммоса, и со Авдием Малахиа, и Наума: Исаию, и Иеремию и Иезекииля: купно Даниила, Илию и Елиссеа.

Глаголы тройческими Всесвятую воспоим, вернии, Троицу, Отца Безначальнаго, Сына же, и праваго Духа Святаго, Единицу триипостасную, Юже всякое дыхание славит, зовуще: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Богородичен: Явился еси от девственных, Христе, кровей воплощаемь неизреченным словом, и яко Младенец совершен в вертепе, премножеством благоутробия, Иисусе, раждаяся, звезда же Тя издалеча возвести звездословцем, пойте верою зовущим, и превозносите Христа во веки.

Катавасиа: Чуда преестественнаго:

Песнь 9.

Ирмос: Новое чудо и боголепное, Девическую бо дверь затвореную яве проходит Господь, наг во входе, и плотоносец явися во исходе Бог, и пребывает дверь затворена: Сию неизреченно, яко Богоматерь величаем.

Страшно есть зрети Тебе Творца на Древе воздвижена Слове Божий, плотски же страждуща Бога за рабы, и во гробе бездыханна лежаща, мертвыя же из ада разрешивша: темже Тя Христе, яко Всесильна величаем.

Из тли смертныя спасл еси Христе праотцы, положен быв во гробе мертв, и живот процвел еси, мертвыя воскресив, руководив естество человеческое ко свету, и в Божественное облек нетление. Темже источника Тя света присно Живаго величаем.

Богородичен: Храм и престол явилася еси Божий, воньже вселися Иже в вышних сый, рождейся неискусомужно Всечистая, плоти Твоея не отверз всячески врата. Темже непрестанными Чистая молитвами Твоими, языки варварския скоро до конца покори.

Ин.

Ирмос: Воистинну Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.

Достигосте кончину желаемую, и желаний крайнейшему предстоите в небесных чертозех, отроцы всебогатии.

Радующеся рукоятие еже от слез, добраго вашего земледелания приясте, нетления клас плодоносивше.

Возсия светлость ныне вам достойно, и веселие сердца процвете: отонудуже бо отбеже печаль, вселистеся.

Богородичен: Пажить смертную уставила еси, Дево, Жизнодавца рождши и Господа, животворящаго верою величающия Тя.

Ин.

Ирмос: Таинство странное вижу и преславное: небо, вертеп, престол херувимский, Деву: ясли, вместилище: в нихже возлеже невместимый Христос Бог, Егоже воспевающе величаем.

Крепостию Твоею древле силы сотвориша дщери Господи, Анна, и Иудифь, и Девора, Олда, Иаиль же, Есфирь, Сарра, Мариам же Моисеева, Рахиль и Ревекка, и Руфь, велемудрыя.

Яко угасившия отроки святыя пещь священно почтим, купно с Даниилом пророком, и всеми праведными яве, прежде закона облиставшими добре, и в законе Владыце угодившими.

Премудрии божественнии пророцы бывше Авраамовы внуцы, еже от Авраама и Иуды рождшееся Слово Божие провозвестиша Духом. Тех мольбами, Иисусе, вся ущедри.

Освятися вся тварь памятию вашею, и торжествующи зовет рабски вопиющи: мольбу Господу присно принесите, блаженнии, улучити вечных благ благохвалящим вас.

Богородичен: Облекийся в мя от Девы предгрядет, и в вертепе раждается Слово Отчее неслитно. Ликуй тварь гласы благодарственными величающи Того еже за милосердие всесвятое снизшествие.

Катавасиа: Таинство странное:

Светилен воскресен.

Показуя, яко Человек еси Спасе, по существу, посреде став воскрес от гроба, и брашна сопричастился еси, учил еси крещению покаяния. Абие же к Небесному вознеслся еси Отцу, и учеником Утешителя послати обещал еси Пребожественный Богочеловече: слава Твоему востанию.

Слава, праотцев:
Подобен: Ж
ены услышите:

Адама восхвалим, Авеля, Сифа, и Еноса: Еноха, и Ноя: Авраама, Исаака и Иакова: Моисеа, Иова, и Аарона: Елеазара, и Иисуса: Варака, Сампсона, и Иеффая: Давида, и Соломона.

И ныне: Солнце великое, Создатель от неискусомужныя Девы, яже от Адама просветити в Вифлеем тщится. Темже возвещает чудо праотец всесветлейшая память.

На хвалитех стихиры воскресны, на 4, глас 3:

Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.

Приидите вси языцы, уразумейте страшныя тайны силу: Христос бо Спас наш, еже в начале Слово, распятся нас ради, и волею погребеся, и воскресе из мертвых, еже спасти всяческая: Тому поклонимся.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.

Поведаша вся чудеса стражие Твои Господи: но собор суеты исполни мздою десницу их, скрыти мняше Воскресение Твое, еже мир славит: помилуй нас.

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

Радости вся исполнишася Воскресения искус приимша: Мариа бо Магдалина ко гробу прииде, обрете ангела на камени седяща, ризами блистающася и глаголюща: что ищете Живаго с мертвыми: несть зде, но воста, якоже рече, предваряя вы в Галилеи.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его в псалтири и гуслех.

Во свете Твоем Владыко, узрим свет Человеколюбче: воскресл бо еси из мертвых, спасение роду человеческому даруя: да Тя вся тварь славословит единаго Безгрешнаго, помилуй нас.

И святых праотцев, 4. Глас 2.
Подобен: Д
оме Евфрафов:

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его в струнах и органе.

Вси честных ныне праотец память совершаем, поюще богоугодное сих житие егоже ради возвеличишася.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.

Вси честных ныне праотец:

Стих: Благословен еси, Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки.

Угасиша силу отроцы огненную, ликующе посреде пещи, и поюще Бога всесильнаго.

Стих: Яко праведен еси о всех, яже сотворил еси нам.

В рове заключен, зверем сообитатель, Даниил пророк, непричастен сих показася озлобления.

Слава, глас 7.

[Германово:] Приидите вси верно торжествуим, прежде закона отец, Авраама и сущих с ним, летнюю память, Иудово племя достойно почтим, иже в Вавилоне отроки угасившия пещный пламень, яко Троицы образ, с Даниилом восхвалим, пророческая проречения известно держаще, со Исаием велегласно возопиим: се Дева во чреве приимет, и родит Сына Еммануила, Иже есть с нами Бог.

И ныне: Преблагословенна еси, Богородице Дево:

Славословие великое. ектении, и отпуст.

И стихира евангельская, глас 6:

Истинный мир Ты Христе, к человеком Божий мир Твой дая, по востании учеником, пристрашны показал еси я, мнящия дух видети: но утишил еси мятеж души их, показавый руце и нозе Твои. Обаче не верующим еще, брашен причащением, и учений воспоминанием, отверзл еси их ум, еже разумети писания: имже и Отеческое обетование обещав, и благословив я, отступил еси на небо. Темже с ними покланяемся Тебе, Господи слава Тебе.

Час 1. И конечный отпуст.

ВечерняУтреняЛитургия

    Rambler's Top100