Неделя Ваий


ГлавнаяТриодьНеделя Ваий

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя Ваий. Вход Господень в Иерусалим


На Литургии

Антифон 1, глас 2, псалом 114.

Возлюбих, яко услышит Господь глас моления моего. Припев: Молитвами Богородицы, Спасе спаси нас.

Стих: 2: Яко приклони ухо Свое мне, и во дни моя призову. Молитвами Богородицы, Спасе спаси нас.

Стих 3: Объяша мя болезни смертныя, беды адовы обретоша мя. Молитвами Богородицы, Спасе спаси нас.

Стих 4: Скорбь и болезнь обретох, и имя Господне призвах. Молитвами Богородицы, Спасе спаси нас.

Слава, и ныне: Молитвами Богородицы, Спасе спаси нас.

Антифон 2, псалом 115.

Веровах, темже возглаголах: аз же смирихся зело. Спаси ны Сыне Божий, возседый на жребя, поющия Ти: аллилуиа.

Стих 2: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Спаси ны Сыне Божий:

Стих 3: Чашу спасения прииму, и имя Господне призову. Спаси ны Сыне Божий:

Стих 4: Молитвы моя Господеви воздам, пред всеми людьми Его. Спаси ны Сыне Божий:

Слава, и ныне: Единородный Сыне:

Антифон 3, глас 1, псалом 117:

Исповедайтеся Господеви яко благ, яко в век милость Его. Тропарь: Общее воскресение:

Стих 2: Да речет убо дом Израилев: яко благ, яко в век милость Его. Общее воскресение:

Стих 3: Да речет убо дом Ааронь: яко благ, яко в век милость Его. Общее воскресение:

Стих 4: Да рекут убо вси боящиися Господа: яко благ, яко в век милость Его. Общее воскресение:

Вход: Благословен грядый во имя Господне, благословихом вы из дому Господня, Бог Господь, и явися нам. Тропарь: Общее воскресение: Слава: Спогребшеся Тебе крещением Христе: И ныне, кондак: На престоле на небеси:

Таже Трисвятое. Прокимен Апостола, глас 4: Благословен грядый во имя Господне, Бог Господь, и явися нам. Стих: Исповедайтеся Господеви яко благ, яко в век милость Его.

Апостол к Филипписием, зачало 247. [Флп. IV, 4 – 9]

Братие, радуйтеся всегда о Господе: и паки реку: радуйтеся.

Братья, радуйтесь всегда в Господе; и еще говорю: радуйтесь.

Кротость ваша разумна да будет всем человеком. Господь близ.

Кротость ваша да будет известна всем человекам. Господь близко.

Ни о чемже пецытеся, но во всем молитвою и молением со благодарением прошения ваша да сказуются к Богу:

Не заботьтесь ни о чем, но всегда в молитве и прошении с благодарением открывайте свои желания пред Богом,

И мир Божий, превосходяй всяк ум, да соблюдет сердца ваша и разумения ваша о Христе Иисусе.

И мир Божий, который превыше всякого ума, соблюдет сердца ваши и помышления ваши во Христе Иисусе.

Прочее же, братие (моя), елика суть истинна, елика честна, елика праведна, елика пречиста, елика прелюбезна, елика доброхвальна, аще кая добродетель и аще кая похвала, сия помышляйте.

Наконец, братия мои, что только истинно, что честно, что справедливо, что чисто, что любезно, что достославно, что только добродетель и похвала, о том помышляйте.

Имже и научистеся, и приясте, и слышасте, и видесте во мне, сия творите: и Бог мира будет с вами.

Чему вы научились, что приняли и слышали и видели во мне, то исполняйте, – и Бог мира будет с вами.

Аллилуиа, глас 1: Воспойте Господеви песнь нову, яко дивна сотвори Господь. Стих: Видеша вси концы земли спасение Бога нашего.

Евангелие от Иоанна, зачало 41. [Ин., XII, 1 – 18]

Прежде шести дний Пасхи прииде Иисус в Вифанию, идеже бе Лазарь умерый, егоже воскреси от мертвых.

За шесть дней до Пасхи пришел Иисус в Вифанию, где был Лазарь умерший, которого Он воскресил из мертвых.

Сотвориша же Ему вечерю ту, и Марфа служаше: Лазарь же един бе от возлежащих с Ним.

Там приготовили Ему вечерю, и Марфа служила, и Лазарь был одним из возлежавших с Ним.

Мариа же приемши литру мира нарда пистика многоценна, помаза нозе Иисусове, и отре власы своими нозе Его: храмина же исполнися от вони масти благовонныя.

Мария же, взяв фунт нардового чистого драгоценного мира, помазала ноги Иисуса и отерла волосами своими ноги Его; и дом наполнился благоуханием от мира.

Глагола же един от ученик Его, Иуда Симонов Искариотский, иже хотяше Его предати:

Тогда один из учеников Его, Иуда Симонов Искариот, который хотел предать Его, сказал:

Чесо ради миро сие не продано бысть на триех стех пенязь и дано нищим?

Для чего бы не продать это миро за триста динариев и не раздать нищим?

Сие же рече, не яко о нищих печашеся, но яко тать бе, и ковчежец имеяше, и вметаемая ношаше.

Сказал же он это не потому, чтобы заботился о нищих, но потому что был вор. Он имел при себе денежный ящик и носил, что туда опускали.

Рече же Иисус: не дейте ея, да в день погребения Моего соблюдет е:

Иисус же сказал: оставьте ее; она сберегла это на день погребения Моего.

Нищия бо всегда имате с собою, Мене же не всегда имате.

Ибо нищих всегда имеете с собою, а Меня не всегда.

Разуме же народ мног от Иудей, яко ту есть: и приидоша не Иисуса ради токмо, но да и Лазаря видят, егоже воскреси от мертвых.

Многие из Иудеев узнали, что Он там, и пришли не только для Иисуса, но чтобы видеть и Лазаря, которого Он воскресил из мертвых.

Совещаша же архиерее, да и Лазаря убиют,

Первосвященники же положили убить и Лазаря,

Яко мнози его ради идяху от Иудей и вероваху во Иисуса.

Потому что ради него многие из Иудеев приходили и веровали в Иисуса.

Во утрий же день народ мног пришедый в праздник, слышавше, яко Иисус грядет во Иерусалим,

На другой день множество народа, пришедшего на праздник, услышав, что Иисус идет в Иерусалим,

Прияша ваиа от финик, и изыдоша в сретение Ему, и зваху глаголюще: осанна, благословен грядый во имя Господне, Царь Израилев.

Взяли пальмовые ветви, вышли навстречу Ему и восклицали: осанна! благословен грядущий во имя Господне, Царь Израилев!

Обрет же Иисус oсля, вседе на не, якоже есть писано:

Иисус же, найдя молодого осла, сел на него, как написано:

Не бойся, дщи Сионя: се Царь твой грядет, седя на жребяти oсли.

Не бойся, дщерь Сионова! се, Царь твой грядет, сидя на молодом осле.

Сих же не разумеша ученицы Его прежде: но егда прославися Иисус, тогда помянуша, яко сия быша о Нем писана, и сия сотвориша Ему.

Ученики Его сперва не поняли этого; но когда прославился Иисус, тогда вспомнили, что так было о Нем написано, и это сделали Ему.

Свидетельствоваше убо народ, иже бе прежде с Ним, егда Лазаря возгласи от гроба и воскреси его от мертвых:

Народ, бывший с Ним прежде, свидетельствовал, что Он вызвал из гроба Лазаря и воскресил его из мертвых.

Сего ради и срете Его народ, яко слышаша Его сие сотворша знамение.

Потому и встретил Его народ, ибо слышал, что Он сотворил это чудо.

И бывает Литугиа Златоустова.

Причастен: Благословен грядый во имя Господне, Бог Господь, и явися нам. Аллилуиа, трижды.

На трапезе утешение: ядим рыбы, и вино пием, благодаряще Бога.

ВечерняУтреняЛитургия