Rambler's Top100

Неделя о мытаре и фарисее

Триодион сиесть Трипеснец

С Богом Святым, обдержай подобающее Ему последование

Неделя, в нюже чтется священное и святое Евангелие, притчи мытаря и фарисеа

В субботу вечера, на Малей вечерни,

на Господи воззвах поставим стихов 4: и поем стихиры воскресны Осмогласника 3, повторяюще 1-ю, глас 5:

Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.

Честным Твоим Крестом Христе, диавола посрамил еси, и Воскресением Твоим жало греховное притупил еси, и спасл еси ны от врат смертных: славим Тя Единородне.

Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.

Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся: устрашишася Сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах, изыдите: и сущим во тьме, открыйтеся.

Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.

Велие чудо, невидимых Содетель, за человеколюбие плотию пострадав, воскресе Безсмертный, приидите отечествия язык, Тому поклонимся: благоутробием бо Его от прелести избавльшеся, в триех Ипостасех единаго Бога пети навыкохом.

Слава, и ныне, Богородичен: Боголепную и честную Отроковицу почтим, пречестную херувимов: Содетель бо всех вочеловечитися восхотевый, в Тую вселися неизреченно. О странных вещей, и преславных таинств! Кто не удивится о сем внушивый, яко Бог Человек бывает, и преложение в Нем не бе? и девства врата пройде, и умаление в Нем не оставися, якоже пророк глаголет: человек сия не пройдет когда, токмо един Господь Бог Израилев, имеяй велию милость.

Таже, Свете тихий: Посем прокимен: Господь воцарися, в лепоту облечеся. Трижды. Стих: Облечеся Господь в силу, и препоясася. Таже, Сподоби Господи в вечер сей:

Иерей же ектении не глаголет, но поем на стиховне стихиру воскресну, глас 5:

Тебе воплощеннаго Спаса Христа, и небес не разлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко Человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, спасая души наша.

Ины стихиры подобны Пресвятей Богородице, глас 5:

Подобен: Радуйся постником:

Стих: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.

Руце простираю к Тебе, и сквернеи устне отверзаю к молению, и преклоняю сердечное колено, и умно ногам Твоим пречистым ныне прикасаюся, Чистая: и припадаю к Тебе: болезни моя исцели, летныя моя многия и неисцельныя благостию Твоею исцели струпы. Избави от видимых врагов и невидимых: облегчи Отроковице, тяготу лености моея, яко да Тя пою и славлю, Еюже обрете мир велию милость.

Стих: Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое.

Радуйся Сына Божия несказанно заченшая Всенепорочная, и Сего рождшая, плоть по нам воистинну от кровей Твоих приимшаго, душу умную же и самовластную имущаго: неоскудно бо во Адама облекшагося, милости ради и благости неизреченныя. Отонудуже во двою естеству нам возвещается, обоих показуяй в Себе действо Христос: Егоже моли душам нашим дати велию милость.

Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии.

Радуйся доброто Иаковля, Юже избра Бог, Юже возлюби, двере спасаемых, пламеноносная клеще, клятвы разрешение, Всеблагословенная: чрево Боговместимое, падших возведение: святейшая херувимов, и тварей преимущая: неудобозримое видение, слышание новейшее, неизреченное глаголание, колеснице Слова: облаче, из негоже возсия Солнце, и мене озаряя, и сущим во тьме подая велию милость.

Слава, и ныне, Богородичен: Яже о Тебе пророчествия, исполнишася Дево Чистая: ов убо от пророк дверь Тя прорече, во Едеме на восток зрящую, юже никтоже пройде, точию Зиждитель Твой, и всего мира: ов же купину огнем жегому, яко в Тебе обита огнь Божества, и неопалима пребысть. Ин гору святую, от неяже отсечеся камень краеугольный, кроме руки человеческия, и порази образ мысленнаго Навуходоносора: воистинну велие и преславное, еже в Тебе таинство есть Богомати. Темже Тя славим: Тобою бо бысть спасение душам нашим.

Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. И по Отче наш: Тропарь, глас 5:

Собезначальное Слово Отцу и Духови, от Девы рождшееся на спасение наше, воспоим вернии и поклонимся: яко благоволи плотию взыти на Крест, и смерть претерпети, и воскресити умершия славным Воскресением Своим.

Богородичен: Радуйся двере Господня непроходимая: радуйся стено и покрове притекающих к Тебе. Радуйся, необуреваемое пристанище, и Неискусобрачная, рождшая плотию Творца Твоего и Бога: молящи не оскудевай о воспевающих, и кланяющихся Рождеству Твоему.

Ектениа. И отпуст.

В субботу на Велицей вечерни,

по предначинательном псалме, стихословим Блажен муж: 1-ю кафисму всю.

На Господи воззвах, поставим стихов 10: и поем Осмогласника стихиры воскресны 3: и анатолиевы 4, глас 5:

Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

Честным Твоим Крестом Христе, диавола посрамил еси, и Воскресением Твоим жало греховное притупил еси, и спасл еси ны от врат смертных: славим Тя Единородне.

Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.

Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся: устрашишася Сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах, изыдите: и сущим во тьме, открыйтеся.

Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.

Велие чудо, невидимых Содетель, за человеколюбие плотию пострадав, воскресе Безсмертный, приидите отечествия язык, Тому поклонимся: благоутробием бо Его от прелести избавльшеся, в триех Ипостасех единаго Бога пети навыкохом.

Ины стихиры анатолиевы, глас тойже.

Стих: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.

Вечернее поклонение приносим Тебе невечернему Свету, на конец веков, яко в зерцале плотию возсиявшему мирови, и даже до ада низшедшему, и тамо сущую тьму разрушившему, и свет Воскресения языком показавшему: Светодавче Господи слава Тебе.

Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи кто постоит? Яко у Тебе очищение есть.

Начальника спасения нашего, Христа славословим: Тому бо из мертвых воскресшу, мир от прелести спасен бысть. Радуется лик ангельский, бегает демонов прелесть, Адам падый воста, диавол упразднися.

Стих: Имене ради Твоего потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.

Иже от кустодии научени бываху от беззаконник, покрыйте Христово востание, и приимите сребреники, и рцыте яко нам спящим, из гроба украден бысть мертвый. Кто виде, кто слыша, мертвеца украдена когда, паче же помазана и нага, оставльша и во гробе погребальная своя? Не прельщайтеся иудее, навыкните речением пророческим, и уразумейте, яко Той есть воистинну Избавитель мира, и Всесильный.

Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

Господи, ад пленивый, и смерть поправый Спасе наш, просветивыи мир Крестом честным, помилуй нас.

И Триоди самогласны две, повторяюще первую. Глас 1.

Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.

Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.

Не помолимся фарисейски, братие: ибо возносяй себе смирится. Смирим себе пред Богом, мытарски пощением зовуще: очисти ны Боже, грешныя.

Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.

Фарисей тщеславием побеждаемь, и мытарь покаянием приклоняемь, приступиста к Тебе единому Владыце: но ов убо похвалився, лишися благих: ов же ничтоже вещав, сподобися дарований. В сих воздыханиих утверди мя Христе Боже, яко Человеколюбец.

Слава, глас 8:

Вседержителю Господи, вем, колико могут слезы: Езекию бо от врат смертных возведоша, грешную от многолетных согрешений избавиша, мытаря же паче фарисеа оправдаша: и молюся, с ними причтав, помилуй мя.

И ныне, Богородичен, глас 5.

В Чермнем мори, неискусобрачныя Невесты образ написася иногда: тамо Моисей, разделитель воды: зде же Гавриил, служитель чудесе. Тогда глубину шествова немокренно Израиль: ныне же Христа роди безсеменно Дева. Море по прошествии Израилеве, пребысть непроходно: Непорочная по рождестве Еммануилеве, пребысть нетленна. Сый, и прежде Сый, явлейся яко Человек, Боже помилуй нас.

Вход. Свете тихий: Прокимен дне: Господь воцарися: и прочее по обычаю.

На литии стихира святаго обители, по обычаю.

Слава, глас 3:

Мытаря и фарисеа различие разумевши душе моя, онаго убо возненавиждь гордынный глас, оваго же ревнуй благоумиленной молитве, и возопий: Боже очисти мя грешнаго, и помилуй мя.

И ныне, Богородичен воскресен, в тойже глас.

Без семене от Божественнаго Духа, волею же Отчею зачала еси Сына Божия, от Отца без матере прежде век суща: нас же ради, из Тебе без отца бывша, плотию родила еси, и Младенца млеком питала еси. Темже не престай, молити, избавитися от бед душам нашим.

На стиховне стихиры воскресны, глас 5:

Тебе воплощеннаго Спаса Христа, и небес не разлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко Человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, спасая души наша.

Ины стихиры, по алфавиту.

Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся.

Прободеным Твоим ребром Жизнодавче, токи оставления всем источил еси, жизни и спасения: плотию же смерть восприял еси, безсмертие нам даруя: вселив же ся во гроб нас свободил еси, совоскресив с Собою славно яко Бог. Сего ради вопием: Человеколюбче Господи, слава Тебе.

Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.

Странно Твое распятие, и еже во ад сошествие Человеколюбче есть: пленив бо его, и древния юзники совоскресив с Собою славно яко Бог, рай отверз, восприяти сего сподобил еси. Темже и нам славящим Твое тридневное востание, даруй очищение грехов: рая жители сподобляя, яко един Благоутробен.

Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.

Нас ради плотию страсть приимый, и тридневен из мертвых воскресый, плотския наша страсти исцели, и возстави от прегрешений лютых Человеколюбче, и спаси нас.

Слава, глас тойже:

Отягченныма очима моима от беззаконий моих, не могу воззрети и видети высоту небесную: но приими мя, яко мытаря кающася, Спасе, и помилуй мя.

И ныне, Богородичен, в тойже глас:

Храм и дверь еси, палата и престол Царев, Дево Всечестная, Еюже Избавитель мой, Христос Господь, во тьме спящим явися, солнце сый правды, просветити хотя, яже созда по образу Своему рукою Своею. Темже Всепетая, яко матерне дерзновение к Нему стяжавшая, непрестанно моли спастися душам нашим.

Тропарь: Богородице Дево, глаголется трижды.

И бывает благословение хлебов, и раздаяние. И чтение велие в Посланиих апостольских.

Последование прилучившагося святаго в Неделю сию, и в блуднаго, поем в пяток на Повечерии, или егда екклисиарх разсудит: аще токмо не случится коего великаго святаго, или святаго храму: зане храм и не великаго святаго, больши воследуется великаго святаго, на свой ему храмный праздник, еже должно есть бдению бывати, и никакоже оставляти в память его, ниже прелагается на ин день. Но поем службу храму, якоже и Сретению Господню, во вся дни, в няже и Сретение Господне бывает.

    Rambler's Top100